Aviation English

Die International Language School Frankfurt freut sich, Ihnen nun Sprachkurse in Aviation English (Englisch für die Luftfahrt) anbieten zu können. Unsere Sprachkurse sind auf Piloten, Fluglotsen und Angestellte der Luftfahrtindustrie zugeschnitten. International Language School arbeitet eng zusammen mit Sprachschulen in England und Deutschland und kann diese Sprachkurse in beiden Ländern anbieten. Sie können zwischen folgenden Möglichkeiten wählen:
- Erreichen des ICAO Levels (Operational ICAO Level)
- Erhalten des ICAO Levels 4(Operational ICAO Level 4)
- Trainee ATC/Piloten/Bodentechniker: Erreichen, Erhalten und Überschreiten des ICAO Levels 4
Einzelheiten über Englischkurse, die wir in England anbieten, erfahren Sie direkt bei ILSF. Sprachkurse, die in Deutschland stattfinden, laufen über 4 Wochen mit 100 Unterrichtsstunden und richten sich an Mitarbeiter der Luftfahrtindustrie, die ICAO Level 3 haben und Level 4 erreichen müssen.
Schwerpunkt der Sprachkurse liegt auf dem Training des Sprech- und Hörverstehens, insbesondere in klarem Luftfahrtenglisch. Jeder Kurs endet mit dem Luftfahrt Englisch Test (A.E.T.) Der Kursinhalt der 6 Bereiche gibt die Anforderungen der ICAO wieder.
Pronunciation | Structure | Vocabulary |
---|---|---|
Stress | Basic Grammar | Paraphrasing |
Rhythm | Sentence patterns | Succinct and assertive language |
Intonation | Tense forms | Abbreviations and acronyms |
Enunciation |
Fluency | Comprehension | Interactions |
---|---|---|
Linking words and phrases |
Understanding through masking (for example, background noise) | Ability to pass information |
Speed of communication | Distinguishing similar sounding | Ability to respond to unfamiliar situations |
Checking, clarifying, confirming, information |
Kursaufbau
Nachstehend finden Sie ein Beispiel, wie ein möglicher Kursaufbau aussehen könnte. Der Kursinhalt kann jederzeit angepasst werden.
Week 1 | Week 2 | Week 3 | Week 4 | |
---|---|---|---|---|
Monday | ||||
AM | Induction - Management of dialogue-Greeting- Reassuring | Technology - Giving reasons present and past | Dangerous Situations - Predicting, warning and expressing inevitability | Schedules and Arrangements - Talking about the future |
PM | ICAO Descriptors - Analysing Information | Machines & Devices - Paraphrasing, word stress, clauses | Checking & understanding - Question forms and intonation | A. E. II - Giving full responses |
Tuesday | ||||
AM | Health - Giving and receiving advice | The Future of Aviation - Stating Intent | Destinations and Geography - Describing position location and visual impression | Machines and Vehicles - Needs, preferences and feasibility |
PM | A. E. I - Background question forms | A. E. II - Problem solving and confirmation | A. E. I - Organisations - Summarising and evaluating | A. E. III - Managing conversation |
Wednesday | ||||
AM | Rules & Regulations - Asking and giving approval | Weather - Describingbr recent events, change progression | Investigations - Speculating, deducing and reporting | Mock A.E. TEST - Feedback |
PM | Directions - Giving and asking for clarification | Nationalities and Cultural Differences - Clauses and sentence stress | Error correction - Sentence stress | Orders - Emphasis and imperatives |
Thursday | ||||
AM | Procedure - Giving and receiving instructions - Describing a process | Perception/Senses - Offering and suggesting | Environmental trends - Expressing probability likelihood and consequence | Emergencies - Describing necessity |
PM | A. E. II - Readback - connected speech | A. E. III - Tempo, discourses makers and fillers |
A. E. II - Declaring and managing non- understanding | The Airport - Interacting and responding |
Friday | ||||
AM | Aviation History - Sequencing-Linking | Disasters & Emergencies - Past Events/avoided problems | Problems - Describing actions in progress | Final A. E. TEST |
PM | TEST | TEST | TEST | Exit Session - Feedback |